Men suck

Och så var Strålan skadad. Vem är förvånad? Räck upp en hand eller tre. Ingen? Nej jag tänkte väl det. 
Suck suck suck.
Kom till hästarna och började med att ge dom hö och fick ropa på Stråla som stod i skogen, redan där högg det till i magen ordentligt hon är ju alltid först fram vanligtvis. När jag sen såg hennes otroligt konstiga gång så kände jag bara NEJ NEJ NEJ. Vad är fel. 
Hon gick väldigt försiktigt och lite vingligt och såg allmänt hänig ut. Hon fick äta lite sen tog jag ut henne och klämde och kände.
Helst ville hon inte röra sig alls och jag fick nästan dra med henne ut ur hagen. Fång! Säkert fång. Men hovarna var kalla och ingen puls alls fann jag hur jag än sökte. Forstätta utredningen med att minituöst känna igenom benen medans hon stod och åt mer hö. Ingenting. Hovarna, ingenting. Ryggen. Ingenting. 
Va fan.
Magen? Kolik? Nja. Andas lite häftigt. Feber? Tappat bort feber termometern, fan också.
Inget snor ingen hosta. 
Va fan.
Tog henne på en liten promenad för att det är bra om det skulle vara magen och i det allra flesta fall är det bara bra att röra lite på sig. Jätteovillig och hängig och gick med huvudet lite på sned hela tiden.
Men då såg jag det till slut. En stor svullnad nedanför halsen.
Syns lite halvdåligt men det är en rejäl bulle. Hård och varm och JÄTTEÖM.
Skönt ändå att hitta problemet och att det inte var något allvarligare än så men det är ju nog så illa. 
Kylde den och jag fick knappt stryka över den med svampen. AJ.
Smorde in isbalsam, satte på magneter och gav henne metacam.
Troligtvis har hon väl halkat i hagen. Det är bara stenhård och knölig blankis nu. Jävla skitvinter.
 
Kolla vad stickelhårig hon är i ansiktet. Sötnäsan.
 
Jag satt igår och tänkte på vilket jävligt år det här har varit, visst har det haft sina ljuspunkter men överlag så har det varit mest elände och så tänkte jag att året är inte slut än, det kan hinna hända mycket på de veckor som är kvar.
Mm.
 
 
Dags för ridskola på en stund hoppas det blir bra iaf...
 
4 kommentarer
Johanna

Gissningsvis efterson hästar och hundar fått det högst upp i sommarhagen där rådjuren "bor".

Underlaget är verkligen katastrof!!

ulrica

Nä, nu får det räcka med elände..

Hoppas det bara är en liten blödning som snart går till sig!

Therese

Men nää nu får det vara bra!!
Fy vad orättvist!
Tur det inte var fång iaf!
Hoppas verkligen det är nått som ger sig fort.
Kram!

Ann

Hoppas det blir bättre för er alla nästa år. <3