Fina

Fina hästen min. Äntligen fick jag mig en ridtur på min egen häst. Finaste hästen liksom. Det är 15 dagar sen sist. Suck. Kan vi få komma igång nu? Please.
Hon var lite kort i fram i början, om det var för känningar av skadan, allmänt stel eller osöker på helvets isen. Kanske en kombo av alla. Det blev bättre eftersom iaf även om hon hela turen kändes lite stel och väldigt oriden. 
Hon var dock med på allt och försökte så gott hon kunde. Finaste hästen. Efter sista traven lossnade det ganska ordentligt och jag hade gärna ridit längre men jag kände att en kort tur var nog för fröken. Vi har iaf tränat på att korta och länga skritten (gick rätt dåligt då hon skulle länga blev det mest framåtramling eller trav) vi har gjort skänkelvikningar, gick bra, öppnor, gick också bra mycket svårare åt höger iaf samt "serpentinbågar över vägen, gick jätte jättebra.
Uschiamig vad hon har tappat. Hon må vara fet här men även relativt musklad. Nu vill vi vara igång igen. 
 
Imorgon ska Ebba in till veterinären igen för ytterligare utredning. Suck. Nu tror dom att hon kan ha nått fel på njurarna då han har nå skumma kristaller i urinen som dom inte riktigt vet vad det är. En vanlig sort och en ovanlig sort hade hon iaf.
 
0 kommentarer