Shit vad jag är bra!

 
Idag har jag varit i full gång sen tidigt i morse, först upp och släppa ut hästarna som varit inne över natten sen iväg och hatta runt och göra ärenden (som tog mycket längre tid än jag trott som alltid och inte fanns en sån skiva som jag behövt till golv så jag fick finna på en annan lösning som såklart generar än mer jobb)
Så hem och putsa och fila och feja och oj så fint det blev, vilken skillnad alltså. Målat på rostomvandlare och måste då vänta på att få måla på rostskyddet imorgon.
 
For till hästarna i kanonhärligt kvällsväder. Ivan for ut med poppnissarna och jag, Mayan, Ebba och Stråla tog en promenad. Vi var ute ganska länge men kom inte så långt. Så kan man väl säja. Men Ebba är pigg nu igen. Förgiftningen tog hårt på henne och efter att varit så mycket sjuk så har hon tacklat av mer än jag önskat. 
Nu är hon iaf pigg igen om än väldigt mycket ur form.
Ett stycke annan söt tant
 
Mys med hästarna och påbörjade även att tömma ur ligghallen. Det luktar så unket så jag tänker skotta ut det mesta och lägga det i hagen där det varit som lerigast och så in med nytt fräscht spån sen. Det tror jag blir bra.
 
Å så hem och olja bräder tills oljan tog slut.
Lite stressad över att hinna klart till på onsdag. Jag vet inte riktigt men med samma fart i morgon så kanske.
 
Men hur jäkla duktig är inte jag då va?!? Renovera hästtransport helt själv. MInsann. Och åh vad jag hade velat byta väggarna och måla hela utsidan. Och insidan vill jag måla vit. Ja vi får se.
1 kommentar
Linnea

Kvinnor kan! :-D