Lördag

Gud vad det är tomt utan Ebban, lilla hjärtat mitt. 
Förhppningvis så får jag hämta hem henne imorgon eftersom att det troligtvis var förgiftning och inget annat so man kan misstänka på en så pass gammal hund så trodde han att hon skulle pigga på sig tills imorgon.
 
 Jag kände för att klä ut mig till Michael Jackson och dra en moonwalk över transporten
Man får moonwalka ganska ordentligt för att få bort all rost.
 
Jävlar vad rostig. Kör med en vinkelslip och grovputsar just nu, det tar väldigt lång tid för jag orkar inte så mycket åt gången. Händerna får dessutom skakskador av apparaten och ryggen går inte att räta på efter en timme. men roligt är det.. 
 
Kanske jag lägger ner för mycket jobb på en så pass gammal transport men å andra sidan så kommer jag nog aldrig nånsin ha råd att köpa en ny så det är väl lika gott att sköta om den jag har så att hästarna kan åka tryggt i den så länge som det bara är möjligt.
 
Igår fick Stråla vila och Mayan var ut med Sara en sväng. Idag får Mayan vila och jag funderar på att ta Stråla på en cykelsväng kanske. 
Är mest skittrött och har ont i huvudet men det kan nog vara skönt att komma ut en sväng.
 
 
0 kommentarer