Första gången

Usch vad mycket elände det har varit nu med folks djur, man behöver bara öppna facebook så är det nån som är sjuk eller död. Usch. Samma med buke, där är halta hästar på parad och hästar som aldrig mer kommer kunna ridas. 
 
Nu är det så fantastiskt fint väder så jag tänkte åka till hästarna och sitte ute i solen en stund, så får Ebba sniffa runt lite och njuta av vädret hon med. 
Nya medryttaren har tagit Stråla på promenad och ska rida Mayan en sväng. Jag tror jag fick lite hjärnsläpp där när jag sa det igår, att hon kunde rida Mayan en sväng, jag har ju inte sett henne rida alls ännu så efter det fick jag lite ångest och började fundera på hur det skulle gå och hej och hå. Men samtidigt så får jag en otroligt bra känsla utav den här tjejen och hon verkar otroligt fin med djuren överlag så jag får nog lita på mitt omdömme och försöka släppa kontrollbehovet. Bara Mayan sköter sig och inte freakar ur så går det nog fint.
 
Tycka vad man vill om antibiotika och jag tycker verkligen inte att det är något som ska tas i onödan så jag har lite ångest över det också, nu dessutom inne på tredje kuren, inte bra alls men det är ju så satans skönt när det lättar, jag känner redan att det har hjälpt och har kunnat sova som en liten gris halva natten iaf.
Mirakelmedicin.
Jag försöker tänka att det ändå är första gången på mitt 35 åriga liv som jag nånsin har ätit antibiotika så då får jag väl ta igen lite nu då.
 
Det blev ingen we träning förra veckan, det blir ingen idag. tråk
Jag hoppas iaf på att orka rida lite i helgen. Det ska bli spännande att se vad Mayan säger om omstoppningen av sadeln. Och så är jag peppad på lite träning med Stråla.
 
Alltså hi hi
Man kanske måste ha sett Supernatural för att fatta men jag blev lite. Hihihihihii när dom äntligen använde Axl och Slash.
S 8, bättre sent än aldrig.
S 8 är föressten inte speciellt bra, det är bra bara för att det är kära bröderna Winchester men annars känns det mest som en massa tilbakablickar för utfyllnad och att manusförfattarna har rätt slut på ideer. Dessutom är tramsiga blödiga Please Sam tillbaka med sina såpaminer, jag gillade honom såååå mycket mer i s 6 och 7. 
Men Dean, min Dean, underbara. Och BOBBY och Cass. Åh, det är altid lika sorgligt när en säsong är över och man inte har en ny att fortsätta med, två avsnitt kvar sen var det roliga slut. Ännu värre dock när en hel serie är över.
 
Nä, ut i solen.
2 kommentarer
Tiger

Eh, men det är ju precis såhär antibiotika ska brukas; då det kan göra skillnad och behövs!
Har de tagit bakterieodling på sig? Då får de ju vet exakt vilken bacill och kan ge exakt bot. Vet inte vad jag ska tro om att du skickas runt så. Hm.

Oerhört trist att vara sjuk, dessutom nu! Bra med medryttare och lite push på Stråla! ;)

SPN,ja du. S09 går mot sitt slut och den känns lite som S08, men med några fler riktigt bra eppisar och inte riktigt lika mkt fillers. Vet inte om 22-23 eppisar per säsong är så himla bra, blir mkt kvantitet... :/ Å håll storylinen å hitta inte på nya "regler", people!
Å omg Spot On på beskrivningen av buhu-Sam i S8, såpopera haha! Lite mer guts, tack! ;)

Kan tipsa om Winchester Bros poddar. De (dvs mogna, amerikanska fans med famljer etc) har bra, ärliga, kritiska på ett bra sätt och direkta diskussioner om eppisarna och ofta med gäster från showen; tex Misha, Kim Rhodes, Jim Beaver, producenter, eppieförfattare, regissörer, gästskådisar, tom. Jensen Ackles var med för några v sedan.
De har hållit kvar mitt intresse för serien, annars hade jag nog inte varit lika lojal genom åren...

Ligga å lyssna på är perfa.
Länk:
http://www.winchesterbros.com/site/index.php/site-updates/10156-list-of-winchester-radio-podcasts

Bara tryck på vald podd, öppnas i nytt fönster, startar inte podden direkt kan du välja "new window" under bilden så är det igång.
1-2 tim underhållning.

Bara ett tips sådär för dig i påsk. <3

Svar: Ja den första läkaren jag var hos tog en odling som visade kraftig växt av halsflussbaciller.Men den här senaste muttrade nånting om att det kunde man ha i halsen ändå. Så inte vet jag.
Bara jag får bli frisk nån gång så ger jag faktiskt blanka fan i vad jag haft egentligen.

Jo det är nog sant lite för många men samtidigt så gillar jag det också. Scherklock tex, jag kan ju ha råkat köpa s2, tycker jag var på tok för få avsnitt, även om de är långa och riktigt bra rakt igenom så hade jag nästan velat ha mer tid även det inneburit mer utfyllnad bara. Ja jag blir då aldrig nöjd jag =P

Tack tack för tips =)
Stjärnstrålar

Tiger

Åååh jag tycker 3 eppisar på en säsong är på tok för lite! Särskilt då det går 2 år mellan säsongerna! *sliter håret*
23 eppisar känns för mkt, särskilt då serier älgar iväg på 9-10 säsonger...
13-16 stk eppisar på nära en timme var i bra kvalitet, DET formatet verkar vara ett framgångsrecept. :D

Okej, de har tagit något prov i alla fall. Hm. Hoppas det är tredje gången gillt, nu då. ;)

Å haha! Katter - den heter förresten "Maquerel" men jag säger Marill. Hela mitt utlägg om katt grundar sig på den väldigt begränsade erfarenhet jag har av dem pga allergin, och tyvärr träffat på några riktigt hemska rötägg till kittehs. Sådana katter man går omvägar runt, äckliga kräk som anfaller ens hund eller andra katter. Dumjärpar. Eller ev sjuka katter.

Men de som är fina, går att läsa å "hantera", samt har klor å tänder för sig själva är himla fina! Men jag å Maquerel har nu ett working relationship (hon finns på min insta) å jag gillar henne. Minus att jag inte kan låta bli att kela lite å blir då direkt störtallergisk med snuva å stark klåda. Suck.

Är själv kass på att följa upp svar så bara fint att posta på båda. Är ju inte så aktiv här heller, host host. Postar här med. :)

Megainlägg om serier/filmer comin up! ;)