Blah blah

Hu vad det är tungt att andas. Har svårt att sova för att jag inte riktigt får luft. Drygt.
På det så har jag alltid svårt att sova när jag ska jobba dagtid för jag vaknar hela tiden och tror att jag har försovit mig och tittar på klockan flera gånger under natten. Det är mycket irriterade. Min telefon är inte riktigt att lita på at den väcker en och jag har alltid varit hysteriskt orolig för att försova mig till just det här jobbet och det hände en gång så efter det är det ännu värre.Trots att jag har ene xtra klocka så kan jag bara inte slappna av.
Mao, trött. Zzzz.
 
Det är väl bara dra sig till hästarna, då brukar jag kvickna till något, en cykletur med Mayan är på planeringen, Stråla har varit ut med Helena på fm. Gud så skönt att ha henne så jag slipper känna mig stressad över att dom behöver så olika allihopa.
Nu är det bara skorpan som inte har en skötare =P Holly har Ivan och Leffe har grannen.
 
 
Det här tycker jag är ganska intressant förresten
Varför skulle det här vara läskigare för en häst än något annat hinder? Hästar har ingen aning om vad en haj är förnått så det sitter i så fall enbart i ryttaren.
Det är precis som när vi skulle gå över ballonger på polishästkursen. Jag tyckte det var skitläskigt men Stråla vet inte vad en ballong är och hade väl inga problem med att gå över dom, när det small en balong för nån häst så var det aldrig nån som vart rädd eller associerade smällen med ballongen, det är bara i människans huvud det sitter. Så som väldigt mycket som skrämmer hästar så är det överföring.
Mycket intressant.
 
 
1 kommentar
Ann

Gud vad intressant, ett psykologiskt hinder! :) Snyggt & roligt också! :D