Sunday funday

Trött efter en lång dag med typ 7 timmar häst.
Först i bensbyn där vi red ut med Lena och Bacon idag igen. Stråla var lite trevligare idag men jag var lite tröttare i kroppen också och kände att jag inte ides med hennes tvärnitar idag. Blev dock inte så många sådana. Vi var ute ca 2 timmar i bensbyskogarna och mös på, slapp regnet helt idag.
På hemvägen var Strålan så jäkla fin när vi travade på bakom Bacon. En riktig pärla. En gång frågade hon även om vi skulle galoppera, det skulle vi inte men tack för frågan. Samlad trav och lyssnade på mig Utan att bli exalterad en enda gång.
 
 
 
Nämen titta Tita kom ju med till vänster i bild, det såg jag inte
Vacker Strålan i sitt fina täcke för att vara torr om ryggen när matte ska sitta på barbacka =P
 
 
 

Solen tittade tom fram en liten stund
Det är roligt med små utflykter. Nästa gång ska Mayan få följa med.
 
 
Sen har jag varit ut med hästarna här hemmavid, då började det regna igen och nu knaprar det på. Nu måste jag börja sätta igång med ligghallen så dom kan krypa in där om regnet ska hålla i sig, det blir ju blött i backen.
Jag skulle dock behöva rejäla trästolp till vinterhagen och det har jag inte riktigt råd att köpa nya just nu...
Nu har jag dessutom lite ångest över att jag lämnade Leffe utan täcke. Bara han inte blir öm i gamryggen.
1 kommentar
Linnea

Har varit lite off ett tag, men har Ivan köpt iden om vindskyddet? :D
Och så himla fina du och pållara är! Skönt för Mayan med kroppslig genomgång. Hur går det med Holly, är hon kvar ännu och ska du behålla henne?
Kram!