Kamikaze!

Ha ha!!
Jag har galopperat uppsuttet på Stråla idag!
Första gången på nästan ett år. Och barbacka då såklart. Jag hade som bestämt mig för att det skulle ske idag och hon var superlugn och trevlig. Red till ridbanan och hon gick jättefint. Svarade på bra framåt, lite småsegt ibland men med fokus på mig och uppgiften, inget tittande utanför å så.
Så började jag prova, men det gick ju inte alls, nä hon fattade ju att hon skulle göra nått men det blev inget så efter att ha rantat runt ett antal varv så kände jag bara: Nej nu får du sluta fjutta och rida och se, då gick det!
Visst blev det en 3-4 skutt men inga urladdningar och jag vågade driva på framåt och inte bromsa så jag är sjukt nöjd.
Vi tog oss typ tre varv på en volt i lugnt tempo, sen tänkte jag testa igen men samtidigt så ville jag inte förstöra det vi gjort så ja avslutade med superfin trav där hon gick riktigt trevligt.
Förresten så var hon näsan helt stilla i munnen på vanliga tredelade bridongen idag också. Det enda som inte var bra idag var att hon var väldigt stel att ställa åt höger men det lossnade på slutet och hon rundade halsen riktigt fint åt alla håll liksom.
Så är jag ju såklart lite orolig att hon skuttade för att det gjorde ont men dom har ju sagt att det kan sitta i.
Nu är jag iaf superpeppad att fortsätta.
 
Fina fina tjejjen.
 
Mayan fick sig bara en liten skogspromenad idag men det verkade hon väldigt nöjd med.
0 kommentarer