Vackert


Vilken vacker dag det var idag. Jag har dock legat med kramp i magen mest hela dan men en stund hästmys blev det iaf.
Men men. Herregud vad knott!! Det är helt jävla sjukt vad mycket knott, så här mycket knott har det inte varit på hela sommaren. Borde inte dom dö nu? Hästarna har stått i ligghallen största delen av dan och tagit skydd från eländet. Jag fick panik bara av att vara i hagen en liten stund och inte brydde sig odjuren om allt insektsmedel som jag sprayade på heller. Jisses.
 
En liten skrittrunda med Leffe, Mayan och Skorpan och sen en promenad med Mayan och Skorpan har vi åstakommit idag. Stråla fick vila för jag tyckte hon var så snubblig igår när vi var ut och cyklade, hovslagaren kommer imorgon.
 
Igår fick Maysan en ridtur i skogen, mest i skritt och lyfta på benen och "serpentiner" runt träden och lite öppna för att mjuka upp och gymnastiksera. Travade lite också, lät henne trava på ganska fritt och det kändes relativt bra om än stelt. I skritten så lossade hon på slutet och fick ett bra gung genom hela kroppen.
Jag är dock lite osäker, dels tycker jag hon vilar lite för mycket fortfarande osv. Men så kan ju kylan ha ett finger med i spelet, hösten är Mayans sämsta årstid och det är skitsvårt att hålla henne lagom när det är så växlande väder.
 
Nåväl, vi får jobba vidare med at mjuka upp damen och se vart vi hamnar.
Imorgon ska hon få massage efter skoningen tror jag, om jag hinner. Och så en ridtur på lördag igen. Hon blir bättre i kroppen efter jag ridit så är det bara. (Måste dunka in det i mitt eget huvud)
 
På fredag ska jag jobba över lite (yes!) och sen se Idol så då får dom nog vila hela högen =)
 
 
0 kommentarer