Surig

Så mycket mys blev det ju inte...Jävla regn! Är det här straffet för den fantastiska höst vi fick?
Nu är jag iofs pms:ig men jag blir så jävla arg på regnet, helt meningslöst, no shit men ändå, förbannad. Allt blir så jävligt jobbig och det blir så otrevligt för hästarna. Tack och lov är ju hagen så pass stor och ändå rätt bra så det är ju inte lera över allt men precis vid ligghallen är det typ 20*20 meter med en decimeter djup lera. Fi!!
Å så täcken som inte torkar och allt som bara blir fuktigt, segt, surt och blött för att det är hög luftfuktighet att fiskarna skulle kunna simma på land.
 
Nåja. Stråla var kramig, mys tös, Skorpan var go hon också. Leffe är lite.... knäpp. Jag vet inte riktigt vad som är med honom, matfixerad och det är ju inget nytt men dom får ju mängder med halm och ingen annan är så där hungrig som han så inte vet jag. Inte fick jag skruva på honom brodden heller.
Mayan pigg och sjåig. Hon fick dra vagnen i skritt (nåja) och Stråla och Skorpan gick bakom.
 
Jo, jag är lite surig, precis som vädret men jag hoppas veckan blir bättre.
Imorgon tänkte jag rida Mayan och ta Stråla på ridbanan över bommar för lite ryggjympa.
 
Den här lillgrisen är iaf aldrig surig. Hjärtat.
1 kommentar
Camilla Danielsson

ja regn är inte roligt och det blir ju så jobbigt med hagar, täcken bläää håller helt och hållet med dig.. Låter inte som en jätte bra dag!

SV: Ja jag förstår att du tycker dte är skönt drömmen är att ha ett eget stall igen =)