Springhare och mys i regnet

Det var nån slags dokumentär på tv idag då denna lilla varelse visades.
Det kan nog vara det sötaste jag har sett.
Springhare. Det ser ut som något Disney har hittat på.
 
Det har varit en rysligt kall och regnig dag så vi har kurat i soffan jag, Ebba och Lilleman
Rysligt mysigt.
Sen var det dock dags att ge sig ut innan det blev kolsvart ute och frös på igen. Började med att ta in alla hästarna i ligghallen och stänga dörrarna så dom får torka upp, pysslade på medans dom stod där inne och åt, så mysigt.
Sen tog jag och Mayan en ridtur medans det var någorlunda uppehåll
 
Det blev bomlöst och bettlöst idag
Skitrolig ridtur och damen var så trevlig. Jättepigg och glad, kändes superfräsch fick en riktigt fin form även om vi båda blev hängande i högern emellanåt fast det lossnade på slutet.
Tog den bomlösa för jag vill inte rida med finsadeln i regnet, kanske lite kinkigt men men. Det var lite otrevligt när jag vant mig vid dressyrsadeln, väldigt ostyrigt i den bomlösa och dessutom hade regnbyxor som mest halkade runt.
Ja, nä skitkul ridtur, red till stormviken, ganska mycket trav en längre och en kortare galopp samt lyfta på benen i skogen.
Försökte få till sluta i trav, det gick inte men öppna i skritt gick fint.
 
Fina fina Mayan min.
 
Nu står dom fortfarande inne, ska åka och släppa ut dom på en stund.
 
 
-------------------------------------
Hi hi. Inte ville dom ut inte, jag fick knuffa ut dom så att jag fick mocka ur i fred.
Fast jag förstår dom, satans skitväder. Det var ju så fint i hagen och nu är det 1 decimeter lera. Upp till knäna på stackars Holly.... =S
2 kommentarer
Camilla Danielsson

nämen gud så söt!!! Mysigt att bädda ner sig i soffan, och mysa... Det är inte lätt att rida i regnbyxor alla gånger.. Man glider runt ganska mkt..

SV: tack

Q ord & inga visor!

sv:Tack så mycket :) Hans svans är rätt häftig haha..Väldigt inne!Ser ut som ombré färgad :D
mvh/Q