Men jösses

Ja ursäkta mig men nu är det Tyra som retar mig igen, jag tror jag måste sluta läsa hennes bloggar. Men seriöst, bara för att människan har lyckats rida på sin egen unghäst så tror hon nu att hon ska utbilda andra unghästar.
Vojne vojne.
 
Fakta- Hästen var inriden när hon köpte den
Hon påstår att hon har ridit in den
Fakta- Hon lämnade hästen till Lisen och Peder i en månad
Hon påstår att hon har utbildat den
Fakta- Hon rider med graman, inspänningar, martingal och gud vet vad
Hon tycker hon är duktig.

 
Jag måste ju vara ett jävla proffs som faktiskt har ridit in min häst helt själv utbildat henne helt själv och detta helt utan diverse stjälptyglar.. Bara börja jobba med det på heltid.
Eller så inte.
Skillnaden är väl att jag inte har storhetsvansinne.
 
Äh, hon har ju liksom ingen som helst självinsikt och det som stör mig mest är att hon driver sveriges största hästblogg med tusentals småglin som läser och tycker ooh och aaah för att hästarna hennes kröker på nacken. (Med noll bakbens och ryggaktivitet och dreglandes och ser allmänt bekymrade ut)
 
Åh vilket bra jobb hon har gjort för att hon har fått upp unghästen i vikt (fortfarande tunn som fan) och lyckats tvinga den att kröka på nacken.
 
Äh! Bah!
4 kommentarer
Marie

Jag läser inte så tack och lov slapp jag bli irri för tillfället ;) jodå jag ska testa tömköra henne också när jag väl hittat ett litet hack men själva upphoppet får vänta för min del då lillan nog behöver några veckor till med rörelse och uppbyggnad. Lustigt det där, jag som köpt hästar som alla varit "vana" väldigt skarpa bett(stång, pessoa) dom har alla dragit en suck av lättnad att få på sig hacket :) dock kan det ha att göra med att jag skapat en relation och gjort att hästarna velat lyssna på mig innan jag hoppat upp men när vänner ridit mina hästar(som ingen relation har med hästarna) så "törs" dom ligga på och lägger mer motstånd i handen mrf hack än vad de gör med bett i munnen så jag har med lite förvåning insett att alla de hästar jag haft iaf anser att hacket är mildare än vilket bett som helst :) Däremot repgrimma regerar mina pållar starkt på så rider jag med den är det lillfingerfattning som gäller ;)

Marie

Däremot ska tilläggas att Maja faktiskt redan lyssnar bättre på röst så förhoppningsvis räcker hacket för Arvid och framförallt kanske hon slutar jobba emot när hon slipper obehaget i munnen. Och framförallt måste den lille på ryggen verkligen VILJA bromsa, det är lite si och så med det ;)

Ann

Jag veeeet suck :(

Tiger

Heee. Ja. Impulskontroll och självinsikt, var det ja. ;)

Som den gången hon fotade nått barn, använde några väldigt basic filter i Photoshop och skulle plötsligt ta betalt för att proff-fota andras ungar/djur? Känns som att man inte respekterar de som faktiskt har detta som yrke och har ÅR av utbildning, trial and errors bakom sig innan de gör jobb för kunder.
Som att rida in unghästar, f ex. Eller börja föda upp pomerian genom att blogga efter en tik. Alltså.

Kanske kan det vara att hon (hennes personlighet/humor) inte riktigt kommer fram i text, men hon kan stundtals kännas väldigt naiv och ogenomtänkt för sin ålder och livserfarenhet.

Att allt går i 200 och allt krashar där emellan kan också vara drag av bipolaritet.
Få se nu vad som sker närmsta tiden. Hon har ju alltid 1000 ideer, så.. Hennes "pyssel" gillar jag!

Hästarna dina verkar ha fått en utmärkt lösdrift! Grattis! :D