Huvudvärk

En tanke som slog mig igår var hur mycket våra hästar kämpar för oss. Det visste jag ju redan men ibland kan det vara bra att påminnas om saken.
 
När vi kom hem och jag kände på Mayan och dessutom såg bekymmersrynkorna ovanför ögonen, dom där som tyder på huvudvärk så började jag dra paralleller till hur jag själv mådde vid träningen på måndag.
Nu försöker jag ju lyssna på mina hästar, jag försöker att inte "kräva" för mycket av dom men ibland är man orättvis.
Nu kände jag inte att jag var orättvis igår men ändå bara det att prestera ett gympa pass med ont i nacke och huvud... Uuurk. 
Men tänk då hur många som bara bortförklarar saker med att det är dumheter, att hästen är knäpp, lat, dum osv osv och tvingar den, inte sällan med våld, att göra saker den egentligen inte orkar, kan eller klarar av.
Ingen presterar på topp med huvudvärk och just huvudvärk är en sak som många glömmer att även hästar kan ha.
 
Min lilla dam som ändå gör så gott hon kan trots att kroppen inte är med henne alla gånger.

Gud vad jag önskar att någon hade kunnat fota oss på ett pass på ridbanan, det hade varit så himla roligt.
1 kommentar
Ann

Kommer upp några dar i jul ;)

Svar: Oh! Är du frivillig? =) Kanske du måste komma och rida också =)
Stjärnstrålar