Galoppklimp

Ha ha! Nu har jag och Stråla galopperat uppsuttet igen. Utan minsta antydan till bockningar tjohej!
Det hela började i en serie missförstånd där Strålan påbörjade fattningen och jag tappade balansen och störde henne men det var ingen tvekan om att hon förstod vad jag ville.
Lite lite nervös då hon tog ganska kraftfullt galoppsprång så jag började bromsa också. Satan vad jag är kass.
(Fan vad jag vill ha den sadeln)
Tillslut så blev det galopp av det hela men då blev jag så lycklig att jag bara släppte allt och berömde= kastade mig om halsen på henne ivrigt tjoande, vilket såklart resulterade i att hon slutade galoppera. Och så gjorde vi några gånger. 
Precis som förut, att jag liksom blir så glad när hon gör fattningen att jag tappar konceptet helt och slutar rida.
Nå men vi gjorde säkert fem trevliga fattningar med kanske fem sex galoppsprång vardera så jag är supernöjd faktiskt.
Små små framsteg men ack så stora ändå.
Fina duktiga tös!
Hon var allmänt fin idag, inget tittande och inget stannande utan väldigt framåt men fruktansvärt cool. Lyhörd och arbetsam. Precis som jag vill ha henne. 
 
Guldklimpen för nått år sen
 
 
Här hade jag tänkt stjäla en bild på en dressyrhäst i samlad galopp och säja att snart är vi också där, men jag hittade ingen som jag vill efterstäva så ni får göra en egen bild av det hela. 
 
Hann inte med att massera Mayan idag, det blev att åka och hämta min bil som äntligen är lagad efter hur många månader. Oh yes! 
Så besiktning imorgon, håll alla tummar som går nu tack.
 
 
 
0 kommentarer