Färdig

Jag har liksom kommit till en punkt i mitt liv där jag inte klarar av att bita ihop och ta skit. Vända ut och in på sig själv, göra allt för att vara till lags, sen bara le tacka och ta emot vad som än kan tänkas ösas över en. Nej jag har ett tag nu känt att jag är så jävla färdig med vården.
 
Jag orkar inte bli dränerad, det finns redan så lite att ta av. När jag var på arbetsförmedlingen härom dagen så frågade hon vad jag vill göra allra helst. Köra lastbil. Och det är något jag har velat länge. Då frågade hon även varför just lastbil och det har jag funderat på. Så slog det mig igår, visst jag tycker om att köra osv men varför just lastbil. För att slippa människor.
4 kommentarer
tiger, ishavet

Förstår precis vad du menar. DOOO EEET! Lastbil - perfa! Klippa gräs på stora mega-klippare (kul!), köra traktor, parkjobb... Finns många jobb där man slipper folk. Att själv få göra dagens uppgifter å få bli klar medan man lyssna på sin favoritradio/pod. Varför inte dela ut post/ postpaket? Vaktmästarjobb? :)

Jag har varit rätt länge på samma jobb nu, å det är tack vare att jobbet förändras och utvecklas i takt med mig själv. Inget år är det andra likt och därför har jag blivit här flera år längre än jag först tänkt.

Tror på dig!

Ida

Go for it!!

Linnea

Kör lastbil ftw!! :D

Camilla Danielsson

Har oxå kommit till en gräns där jag inte orkar längre. Jag bara rycker på axlarna och säger jaja. Pga att jag inte orkar ta tag i det... =(

Hoppas du hittar nått snart så du mår bättre..

SV: Det var equiterapeuten som sa så, dom är alltid två han och sen en veterinär oxå..

Det var ju menat som ett skämt men tycker ändå inte att dte är okej att säga så...