Täckes nörd

Köpte ju det här täcket åt Mayan som höst och vår täcke
och det har verkligen varit bra. Det har varit lagom för Mayan allt mellan +-0 till -10, nu ikväll är det -13 och jag tyckte hon huttrade lite så då satte jag på ett ylletäcke under.
Frystant.
Fast det bästa är ju nästan att känsliga damen som alltid får skav inte ens är ruggad i pälsen.
Dessutom är det superbra reflexer på det, alla sömmar runt i kring är reflexer samt en stor reflex på svanslappen, suveränt på promenader. Å så är det ju rosa.
Det kunde inte bli bättre.
 
Det känns verkligen som att jag vill ge henne det bästa jag kan ge henne nu när dom går på lösdrift dessutom. Slippa hålla på med flera lager det blir bara obekvämt och kassera täckena som ger henne skav.
Så min nästa investering när lönen kommer blir nu ett ordentligt varmt vintertäcke. Nu börjar kylan komma och inte blir det varmare än på ett tag.
 
Var på hööks för ett tag sen och tittade ut ett täcke som jag ville ha men nu finner jag det inte på hemsidan.
Jag har för mig att det var det här
Men det är ju bara 400 grams fyllning och jag hade för mig dom sa att det var 500 för det var ett 500grams jag var ute efter.
Hmmm.
 
 
Åh, ett sånt här kanske man skulle ha (till prinsessan som hatar regn) så jag slipper nojja över att sadeln blir blöt också =P
Nej då, det ska vi icket ha.
 
 
 
Egentligen... så skulle Stråla också behöva ett eget vintertäcke. Nu när hon blev så känslig om ryggen. Hon har bara riktigt gamla ärvda täcken som är lite si och så.
Just nu har hon ett gammal kraft täcke som jag tror Ragge hade förut.
Det var ju ett bra täcke en gång i tiden men nu är det mest trasigt och saknar en maggjord.
 
Kära tomten
0 kommentarer