Pretty girl och shopping

 
Det var en väldigt vacker dag idag fast även solen är trött nu i november och orkar inte över trädtopparna.
 
Jag hade tandläkarbesök i morse, en lördag morgon (!?) nåväl, inga hål alls. Mycket nöjd med tanke på hur mycket cola jag dricker och hur mycket godis jag äter. Har inte haft ett hål på många år.
 
Hursom så passade jag på att göra en massa ärenden också och då även köpte detta
 
 
 
 
 
 
 
täcke till Mayan. Det var bara 400 gram men jag får väl lägga på ett innetäcke under när det går ner mot 30 så ska hon nog klara sig.
SÅ ja, nu är matte fullständigt ruinerad men även Maysan har då alltså ett Horseware täcke (dom som ska vara överlägsna alla andra täcken dårå). Jag gillade verkligen halslösningen, det klämmer ingenstans och det kommer inte att läka in nå vatten eller snö.
Mycket bra.
Det roliga var också att Mayan såg skitnöjd ut när jag satte på det, hon brukar ju vanligtvis vara lite missnöjd över täcken.
 
Sen stod jag och tittade på det här schabraket skitlänge, det var ju såååå fiiiiint
 
 
 
 
 
 
Fast jag kom fram till att det inte skulle vara fint speciellt länge samt att när man tittade närmare på det så såg det rätt B ut. Slarviga detaljer och glittret lär lossna rätt fort.
 
Sen så fick sig Stråla också ett vintertäcke för det behöver hon verkligen, ett skitfult som dom hade billigt då dom firar 2-års jubileum men det duger åt henne.
Det här blåa
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600276&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC 
färgen är finare på bilden är i verkligheten och det var verkligen inte Strålas färg... Men det var billigt som sagt och hon behöver det ju bara ibland så jag får väl stå ut med att det gör lite ont i ögonen.
 
Sen köpte jag sånt där som går åt, Nypon och Glucosamin, Gurkmeja, Lucern och Linfröolja.
Ruinerad ja. Det är satans så dyrt att ha gamla lite små skröppliga hästar.
 
Sen tog jag en cykeltur med Stråla och Mayan, pigga tjejer speciellt Stråla hon var väldigt pigg men inte hetsig. Ute i 40 minuter mycket rask skritt, när vi kom hem såg Stråla skittrött ut. Ska prova köra henne imorgon igen så får vi vad som händer.
Om jag orkar så blir det en ridtur på Mays, jag vill ut och galoppera i skogen. Kan det komma snö nu
0 kommentarer