Funduleringar, grisekno och skitsnack

Idag har det varit fullt upp hela dan och jag har haft en bra dag tack och lov.
Började med en ridtur på Mayan som först var ganska stel och styv i nacke och hals, gav lite massage innan vi for ut, vi gick i skogen och lyfte på benen och jag rörde inte så mycket i henne. Hon blev lite slitig i tyglarna när jag tog i dom men jag lät henne mest vara och det lossnade efter ett tag.
När hon var ordentligt uppvärmd med skritt och trav i skogen så tog vi lite öppna på volt vilket gick superfint, slutade rycka i tyglarna och var allmänt trevlig, så svängde vi av bortåt igen och tog en galopp. Då blev jag lite fundersam igen.
Hon galopperade villigt men det var lite stöppligt, inte så där rund och fin och det kändes som att hon stod emot lite. Vände hemåt och provade galopp igen och då var den rund och fin och framåt.
Skitsvårt. Berodde det på att vi vände bort när vi var "på väg hem" eller är det något galet med damen?
Lite har jag börjat fundera på om vi skulle behöva besöka veterinär. Det kanske är lika bra att kolla upp för säkerhetsskull. Usch, det är så mycket skruttiga hästar över allt som jag läser om så man blir ju ändå lite nojjigare än vanligt.
Kotledsinflammation i båda fram är min tanke. Men jag vet inte. Mayan brukar säja till mer om det är något.
 
Hem och stretcha vilket gick hur bra som helst, inga protester eller svårigheter.
 
Hmmm.
 
Sen åkte jag och Ebba till älvdalens hundhälsa på Halloween firande och Ebba visade upp sin grisiga sida
 
Ho ho min lilla grisekno. Fick en del glada tillrop och en massa go iaf.
Sen fick hon även simma
Inte Ebbas favoritsyssla här i världen.
Och vibba vilket är väldigt trevligt
Insvept i handduk efter badet.
Sen har jag hängt med Ida. Vi käkade på Exotic, yum! Promenerade i stan och kollade på ljusfestivalen, det var väl trevligt men inte så imponerande som jag hade hoppats på.
Det här, som var barnens bidrag, var det finaste.
 

Å så en massa skitsnack. Det var gott, det var jävligt länge sen...
 
Riktigt bra dag iaf. Topp. Imorgon blir det kalas i Siknäs då Edwin fyller 2 på måndag. Sen ska jag rida lektion på min halta häst.
Det är väl säkrats att kolla upp iaf så jag slipper fundera. Bara ringa på måndag.
Men tänk om det kunde ta och bli vinter nu och fint underlag överallt så jag kunde utesluta den faktorn iaf.
1 kommentar
Ida

Hoppas det gick fint på lektionen! :) håller med om att "barnbidraget" var det allra bästa :)