Rida?

Väldigt ridsugen och funderar på om jag kan rida Mayan idag istället för imorgon som var tanken. Hmm..
Ganska knasiga funderingar kanske med tanke på att de flesta rider sina hästar 5-6 dagar i veckan, men Mayans upplägg är inte sånt. Jag tycker överlag inte om att rida eller just att hästarna ska behöva bli ridna 5-6 dagar i veckan. Variation tror jag på, även om man såklart kan variera ridning så ne, det känns inte bra för mig helt enkelt. Att hästarna får motionera/röra på sig utan någon belastning alls iform av ryttare eller vagn då och då, det tror jag på, och att variera körning och ridning. Det skulle nog alla hästar må gott av.
Sen är jag tyvärr fruktasvärt dålig på att jobba hästen för hand, tex tomkörnings osv som också är kanon träning. Nackdelen med att ha 5 hästar.
Kanske skulle ta å pallra mig iväg till stallet och kolla dagsformen på tant och sluta babbla.
Men jag längtar så tills Stråla är helt fisk igen så jag iaf har en häst som jag inte behöver fundera så förbannat mycket om det är okej att rida eller ej och kunna, om jag vill, rida närsomhelst.
 
 
0 kommentarer