Oy with the poodles already!

Uj uj. Helt slut efter en utställningshelg. Ca 75 pudlar igår (blä) och 85 blandade jyckar idag. Timmarna som jobbas kanske inte är så fantastiskt många, runt 7 timmar sammanlagt brukar det bli, men det är jävligt intensvivt utan rast förutom kisspaus.
Vi har verkligen haft sommar och även om det är helt underbart så tar värmen på krafterna också. 7 timmar ute i gassande sol i hög koncentration. Jag blir helt borta och det var knappt jag höll på ta mig hem, 2.5 timmar i bil utan ac på det. Uuuuuurk.
Nu har jag sovit en stund å ska dra till stallet.
Imorgon blir det en "vilodag" för min del. Sen är det bara sätta igång och packa.
Nu när det till slut börjar vara lite trevligt att bo här igen så ska jag flytta... Story of my Life.
Oh well..
1 kommentar
Ida

Ja nu är det försommar, sol & en del "oro & funderingar" har lagt sig å vår gård slutar vara öde dessutom!