Flyttlass ett avklarat

Första flyttlasset avlämpat.
Ja jag fick tag på Ivan på telefon idag, då säjer gubben: "Jag har byggt en hage när kommer ni?" Ha ha ha. Ja jisses, att jag ens tänkte att han inte ville ha dit oss.
Det blev en rejäl utandning när han sa det. Nu ska jag bara få honom att förstå att vi måste göre en ligghall i gamla skithuset till vintern. inte så mycket göra, bara öppna dörrarna och skyffla in sand och spån. Klart. Nå vi har ju sommarn på oss så.
Hämtat sista hölasset hit. Nice. Bara en vecka kvar här nu då. Ska passa på att ta en tur till ridhuset nån dag innan flytten.
Fast.... Elsladden på transporten är heltrasig nu...  Den har varit dålig länge men nu när jag koppla på den så fick jag det inte att lysa alls.
 
Inte så mycket gjort med hästarna idag förutom det vanliga pysslet. Kört Skorpan 20 minuter och Mayan och Stråla fick gå bakom. Mycket galen ponny som helst bara hade galopperat.
Det går rätt bra med andningen för henne än så länge, förutom när hon var som mest i gasen, då blev det lite väl ansträngt.
 
Mitt lilla lejon på spaning
1 kommentar
MArie

Jag är lite små¨nyfiken, eller så hänger jag bara inte med i svängarna, men varför flyttar du tillbaka? Var det bara tillfälligt och ska du bo på samma ställe? Haha kul gubbe den där Ivan, han tycker säkert att det är roligt att då er omkring sig men kanske inte alltid säger det i så stora ord, en byggd hage betyder en del det också;)