Busdjur

Åååh, jag är så jävla hästnördig! Och med all rätt.
Har varit ut på en underbar ridtur på en taggad tant och flinat som en fåne. 1 timmas ren lycka.
Red över koberget och sen upp till lilla sandtaget och runt hem via stjickuträsket. Det blev en hel del galopp och den var verkligen kanon idag, rund och lätt och smidig. Busgalopp i skogen efter sandstigar, lite kringelkrokar hit och dit. Jag satt och sa wiii hihihiiii hela tiden.
Skritt över stock och sten, trav i fin form. På hemvägen la vi os och rullade på i galopp en bra bit så jag blev trött i benen och Mayan blev skummig i svett, någon trötthet visade hon dock inte förrän 10 minuter senare när vi skrittat (eh ja...) och travat av lite. Då blev hon trött så då klev jag av och gick hem.
Underbara härliga vackra bästa 22 åriga häst i hela vida världen!!
 
Leffe fick dra vagnen och Stråla och Skorpan gick bakom. 45 minuter skritt och lite lite trav.
Leffe var lite busig och smet ut ur stallet. Ha ha. Han stod i boxen och funderade ett bra tag medans jag höll på med Stråla och så vipps så tog han och busade till det och gick och ställde sig utanför stalldörren så gick jag och hämtade in honom igen.
 
Å så var det så gott att komma hem till Ebba igen som jag alltid saknar sjukt mycket när hon inte är med mig.
 
Bilen är det bara skrota. jag har sån tur.
 
 
0 kommentarer