Ridbanan

Stråla har fått gå ett pass på ridbanan idag. Skitkul. Enligt mig iaf, enligt Stråla var det nog mest jobbigt.
Promenerade dit. Klättrade upp och började med volter, åttvolter och öppna och sluta på volt. Jättejätte duktig tjej. Långa tyglar och andas lite, fortsatte med skänkelvikning två gånger åt vardera håll, pusta lite och så tog vi och travade lite på volt vilket var vansinnigt jobbigt enligt Stråla. Svårt som sjuttsingen för piloten att hålla oss på rätt kurs och samtidigt motivera till att fortsätta, borde tagit pekpinnen med mig. När hon kämpat på bra några varv så gick vi hem.
Ca 15 minuter på ridbanan blev helt lagom.
På hemvägen var hon minsann inte lika trött och ville på att småtrava hela tiden. Vi fick då träna på att stå still och på att skritta lungt. Hon stod still när jag bad om det och till slut så skrittade hon lungt också, då klev jag av.
Superroligt var det. Hoppas bara vi får fortsätta så här.
Ska ta och tämköra lite mer i trav innan vi travar mer uppsuttet på volt så hon slipper bära upp min tyngd också.
 
Invigde gramantyglen och tömkörde Skorpan en sväng först och satte sedan för vagnen och körde en liten sväng påängarna med Holly baki.
Duktig ponny!! Skorpan har dock blivit så smal att selen typ är för stor. Kors!
 
Mayan vila, hon ska få gå lektion för Eva imorgon. Det ska bli skitkul.
Tjoflöjt!
 
Oh så underbart det är med ridbana.
1 kommentar
Ann

Åh kuuul :)