Hoppeliskutt!

Jamenvisst har vi hoppat idag jag och Mayan! Tjoho så modig jag är för jag han bli nervös minsann.
Det var redan framme bommar på ridbanan, red rund en del i trav på volter och över kavalettin. Skitfin tjej men hennes humör och vilja var inte på topp idag, hon gick bara och sneglade mot utgången och försökte springa dit några gånger. Annars kändes hon skitfin i kroppen. 
När jag då tillslut vågade styra på hindret som var enormt högt, säkert 30-40 cm, så åkte öronen fram och det blev en helt annan attityd i hela hästen. Efter hindet fick vi en skitfin samlad galopp och eftersom hindret stod så till att det blev en ganska snäv sväng efteråt så gjorde tant närapå galopp piruetter (nåja, men häftigt var det) 
Oj oj oj. Så tjatig jag blir men hon är för jäkla häftig alltså. 
 
När vi gjort det bra några gånger, Mayan iaf, jag har svårt att hänga med smidigt över hindret, en träningsfråga, så gick vi hem.
Det måste vara två år sen vi (jag) hoppade sist. Eller... tre år kanske till och med, två år sen var hon ju sjuk. 
 
Sen fick Leffe komma ut igen och han var fasligt i gasen idag med. Stråla gick bakom och vi gick i skogen och lyfte på benen. Krutfarbror. 
 
Skönt att det slutade regna tillslut, det var ett jäkla väder hela dan tills nu på kvällen. Jag har skit ont i kroppen och är allmänt tokrisig och svintrött. Men rida, det går bra det, då kvicknar jag till för en stund.
 
Älskade kreatur.
 
 
 
2 kommentarer
Therese

Så duktiga ni är ;)
Nu kanske det inte dröjer lika länge tills du hoppar nästa gång.

Svar: Nej precis.Kanske jag kan muta dig att fota lite när du kommer upp. =)
Stjärnstrålar

Marie

Åh vad roligt! Jag älskar att hoppa, dock helst under metern. Jag gillar ju att ha lite extra fart och då är det bättre att det är lite lägre hinder;) Dock har jag lyckats äga två hästar som inte alls förstår tjusningen. Jag kan få dem att snubbla över några stockar i skogen men där går gränsen. Lite trist men sånt är livet, jag har varit välsingnad med ena riktiga studsbollar förr om åren så man ska inte klaga :)