Herregud så söta

Ännu en dag med fullt upp. En riktigt bra dag.
Det blev iaf INTE något bad idag då det var 9 grader och blåst. Mm det är ju precis min tur det, när jag ska bära grejer i två dar då är det 29, och när jag tänkt bada då är det 9....
Nåväl. En tripp till pite och gjorde mitt sista uppdrag. Och hälsade på Linnea. Mycket mycket trevligt.
Fick se geckos och ormar å en annan slags ödla och LAMM. Jamenherregudsåsötasåjaghöllpådö.
 
Å på tal om söta, på vägen till pite så gick en andmamma med sina ungar över vägen och jag var bara tvungen att kasta mig ur bilen och titta på dom. Jamenherregudsååsööööta! Oj oj oj.
 
På hemvägen så fick jag för mig att stanna i bensbyn och hälsa på os Lena och titta när Baycon tömkördes. Så jag var inte hos mina egna kusar förrän kl 22. Mayan och Holly som inte går i gräshage fick komma ut och beta, Skorpan tyckte det var sjukt orättvist och Leffe fräste runt i hagen som jag vet inte vad och tom hoppade dike, flera gånger..... Weird. 
Stråla fick gå på en mysig skogspromenad över stock och sten och träna på ryggningar i lite uppförslut på gården. Jobbigt tyckte hon. Matte pressade lite till när hon sa att det var jobbigt, det tar emot men har veterinären och ET:n sagt det så...
 
Nu ska jag duscha å sooooova och upp å jobba imorgon igen.
 
Tjillevippen!
 
1 kommentar
Johanna

Haha Baycon ser pigg ut! :)

Det är ju så att man ibland måste pressa även när det tar emot för att det ska bli bättre, men samtidigt inte pressa för mycket, att töja lite på gränsen varje dag.