Happy kitty

Soft kitty, Warm kitty, Little ball of fur.
Happy kitty, Sleepy kitty, Purr Purr Purr
Underbara pälsboll.
 
Idag blev det äntligen en ridtur. Jag tänkte dock inte på att vi inte varit här i byn på väldigt länge och de har hänt en HEL del sen sist, speciellt sett från ett häst perspektiv. De björkstubbar som grannarna satt upp som blompelare var te.x mycket spännande.
Inte för att det direkt gjorde nånting att hon var lite tittig och att det kröp lite i kroppen på unga fröken, hon kändes trygg ändå. Vi var efter vägen bakom ridbanan och skänkelvikde och öppnade och ställde och grejade. Å så tog vi lite lite väldigt samlad trav. Sakta av och tog upp traven igen. Mycket noga med övergångarna och att det skulle vara just samlad trav och hålla koll på min egen kropp att jag var med till 100%. Så roligt. Har inte travat uppsuttet på ett bra tag. Det kändes riktigt bra.
När vi vände om så fick hon lite bråttom så då fick vi jobba med att slappna av. Jag blev genast orolig att hon protesterade, att det gjorde ont, att det blev för mycket men hon kändes inte stressad utan bara som att hon hade bråttom och hon lyssnade på mig och kunde tom stå still till slut.
Vackra tjej.
 
Och så blev man så trött av all koncentration i vanlig ordning
Vänsterbenet ser helt sjukt ut för att rörde på sig.
 
Mayan och Skorpan fick komma ut på en cykeltur och Skorpan är ju bara för jävla rolig. Så pigg och glad busponny
 
Nice day. Japp, äntligen kan jag känna mig glad och förväntansfull igen.
1 kommentar
Johanna

Oki, har gett det flera månader & pälsen blir blank & fin men mot eksemen har jag inte märkt skillnad :/