Getabock

 
 
Red en sväng på Mayan igår. Hon var jättefin, jag var inte lika fin. Orkade inte rida så bra så vi tog det väldigt kravlöst och bettlöst.
Var bort mot stora sandtaget och så runt staffansvägen. Tog en ganska lång galopp efter sandstigarna där, Mays var lite små tittig men trevlig, sista biten släppte jag på lite så vinden ven om öronen. Härligt =)
Efter en skrittpaus så tänkte jag att vi skulle ta en till galopp men den galoppen blev kantig och så bröt hon till och med av. Fattade igen men hon bröt av än en gång.
Hon blev nog ganska matt efter den första länge när det dessutom var i sand. Inget fel på den psykiska orken då hon traskade på glatt men det blev väl en del mjölksyra antar jag.
I lilla skogen hittade vi ett hinder på hemvägen, inte läge att hoppa det just då. Men jag ska fundera på om jag vågar en annan dag. Mest skritt och lite trav hem.
Red 40 minuter promenerade 30.
Fin tjej.
Dagen före det så cyklade vi en ganska lång sväng med ganska mycket trav. Både Mayan å Stråla var med. Stråla jättepigg.
 
Igår blev det också en cykeltur med Stråla och Skorpan.
Idag har Mayan och Holly promenerat lite och Stråla vilat.
 
 
Var förbi och kikade lite på dressyrtävlingar i björsbyn idag men pga av omständigheter så hann jag bara se några få ekipage. Men... Uj vad det var sågande och slitande och hackande med sporrar. Trist.
Ett ekipage såg jag som såg jättetrevliga ut. Hoppas det gick bra för dom.
 
Jag blev dock än mer peppad att kanske möjligen komma ut och tävla nån gång i framtiden. Det såg inte så jäkla svårt ut. Om man nu inte tar nerverna i beräkning och att det sitter folk där och tittar och dömer och rynkar på näsan, precis som jag gjorde idag.
Får vi bara ordning på galoppen (host host) så ska nog en MSV c inte vara några problem. (host host) joråsatte.
 
 
5 kommentarer
Linnea

Har också varit på dressyrtävlingar och förfarats över vissa ekipage. Att vissa ens tar sig igenom programmet.. Såklart finns det guldkorn också som ser hur trevliga ut som helst.
Jamen klart du ska prova, å visa att det funkar att rida dressyr OCH va schysst mot hästen! :D

Ida

Bara att du anmäler dig!

Therese

Men LOL vilken rolig bild på vovven :D
Klart du vågar hoppa det lilla hindret jag vågade hoppa ett lite med Turbo i Torsdags :) är gode stolt för det :) Jag tror på dig! Just do it!

Svar: Eller hur. Den får mig att skratta varje gång jag ser den.
Stjärnstrålar

Ann

Också lite tävlingssugen men ju sånt projekt (har ju ej bil osv) + vågar man. Men Ridtravarrikset nästa år vore kul om det inte är för långt bort från Stockholm :) Har ju inte grönt kort men Pay & Ride/Jump kan man ju ta.

Svar: tycker jag absolut att du ska göra =) Ägaren kanske kan assistera? Det skulle jag gärna göra om nån ville tävla lite med mina =)
Stjärnstrålar

Ann

Mm, ska fråga nästa gång jag hittar nåt :) Om jag törs iiih :D

Svar: Klart du törs. Åk först å kolla på nån tävling och konstatera att du är lika duktig eller duktigare än dom andra. Så känns det kanske lite lättare sen.
Stjärnstrålar