Badgris

Ebba har fått bada idag fast hon är en liten badkruka min lillgris. Tog och schamponerade henne då hon luktar så fasligt illa nu när hon löper, sen försökte jag dränka henne (jodå) och hon försökte rädda livet och klättra upp på en sten.
Badkrukan för några år sen.
Sen är hon ju så rar så att hon ändå gör det man ber om, om än motvilligt.
 
Sen har jag ridit Stråla och hon var så mysig och trevlig. Dock så var det vansinnigt mycket insekter i skogen där vi försökte vara så det gick INTE att få någon som helst kommunikation med fröken, inte så konstigt, så vi gick ut på grusvägen istället där var det mycket bättre. Travade en del och hon var så trevlig, lite spänd bara men det var nog för att jag var väldigt i obalans idag. Höll på att trilla av när jag just kättrat upp och var allmänt ostadig hela turen. Kändes som att jag skulle fara av när hon tvärnita och körde ner skallen för att klia bort broms och så. Blev lite stadigare då vi blev lite svettiga så jag blev fastklistrad.
På hemvägen så skrittade vi på långa tyglar utan att ha det minsta bråttom och stannade och stod stilla utan att trampa runt. Precis så där som det ska vara.
Nöjd!
Fina Strålan.
Sen var jag bara trött, hungrig och irriterad med galet ont i ryggen (ganska slitigt på jobbet idag) så dom andra kusarna fick vara. ta ut dom imorgon om det inte är oväder. Jobbar kväll imorgon.
0 kommentarer