Rida och bukeutbrott

Åh, jag är helt galet ridsugen, och har en liten energikick. Hoppas det håller i sig till i morgon. hade tänkt att jag skulle rida Leffe och kanske Mayan också. Och sen skulle jag verkligen behöva ta i tu med att städa lite, det har varit lite åtsidolagt ett tag nu, jag har som försökt att hålla en gång i veckan sen jag flyttade hit, nu var det nog... eh, före jul. Eller?
 
Men seriöst, Bukefalos. Ja alltså den sidan är både underbar och full av, äh skit å vara pk, idioter.
Fan vad less jag blir på alla som ska hacka och peta och bara antar att alla är helt dumma i huvudet utan minsta lilla kunskap. Plus den lilla del som bara är rent allmänt elaka eller bara ute för att jävlas.
Gah!!!
Nu minns jag i alla fall varför jag mest läser där och inte skriver nånting.
Ska man yttra ett ord om sin häst eller hund som man själv känner jävligt väl så bör man skriva heeeela deras livshistoria för att inte få de mest dumförklarande kommentarer.
Så, avreagerad lite.
 
Rida var det ja. Jo Maria ET:n skulle ju ha varit igår men hon var tyvärr sjuk, lika väl för jag var ju inte hemma men trist att behöva vänta tre veckor till =( Åh ja.
Sen var det ju tänkt att jag skulle rida lektion imorgon men det ställde jag in pga av Ebba och gör nytt försök på torsdag.
Så om jag nu vågar lämna Ebba (och inget annat händer) så pass så är planen, rida Leffe och Mayan imorgon, rida Strålan söndag, ridhuset med Mayan på måndag och så lektion på torsdag.
Så får vi se hur det går då ja.
Nu vill jag faktiskt komma nån vart, är less på att stå still, less på bakslag. Vi var ju så på gång i våras jag och Strålan.
 
Piaff, passage och galoppombyten nästa. Tackar och bockar och hoppas hästen inte gör detsamma.
 
 
 
 
Förresten så är Prinsen tillsalu
Korsning Nordsvensk/Kallblodstravare ca 150cm. Född-06
Trevlig liten filur. Synd att man inte kan ha hur många som helst.
 
2 kommentarer
Ord & inga visor!

Ja! buke är ett kapitel för sig haha..Vad var det du gick i taket över?

sv:Jag har själv haft väldigt mycket hjälp av just centrerad ridning.Började med det redan på 90-talet.Och det har på många sätt ökat min förståelse för min kropp i förhållande till hästens på väldigt många plan.

Och jag kan förstår om man blir lite halleluja när man upptäcker att saker och ting fungerar enkelt bara man lär sig att förhålla sig till sitt eget kroppsspråk och förstår mer ingående vad saker och ting beror på.

Jag pysslar inte med NH själv överhuvudtaget Men har hästar som är som dina vilket nog också framgår av min blogg.De står på låset så att säga för att få vara med mig och det är verkligen ett kvitto för mig också att jag gör något rätt.De vill vara med mig JÄMT Knas är ju lite knepig dessutom och föredrar mig alla dagar i veckan .Men han är inte riktigt uppfödd normalt heller utan är väldigt präglad på människor och inte på hästar fullt så mycket.Vilket gör att han inte alltid reagerar som han "ska"
mvh/Q

Anngelica

Är också inne och kikar på Buke ibland, numer inte så ofta. Såklart finns där några med riktigt vettiga kommentarer men tyvärr mynnar de flesta trådar ut i påhopp och dumförklaringar av varandra... Lite sandlådevarning och inte så underhållande att läsa ;-)