Natten till lördag

Är lite irriterad över att jag nu inte kan ens se mina filmer som jag filmat. Störigt. Det gäller förstås bara att hitta rätt program att ladda ner, men min förra dator sa vad man skulle ladda ner för att kunna se dom.
Nåväl. Jag inser också att min kamera kanske inte är fullt så usel som jag beskyllt den för att vara då bilderna ser ungefär 100 gånger bättre ut på den här datorn. Tjoflöjt!
 
Mayan fortsätter äta rysligt bra, 12 kg hö per dag stoppar hon i sig. Fortsätter hon så här kanske hon blir tjock på köpet.
 
Har varit väldigt lite med hästarna nu i två dagar så imorgon ska jag nog ta och aktivera dom lite också.
 
Sötponny rullar
 
Och jag är vaken på tok för länge som vanligt...
6 kommentarer
Johanna

VLC brukar klara de flesta program.

Ida

Japp! Kan inte du åxå hänga med på plutandet? ;)

Tiger, ishavet

Kul med ny burk! Man anpassar sig fort efter förutsättningarna, hehe!

Ang filmerna från kameran så säger jag samma sak som Johanna ovan; VLC media player klarar de flesta format. Ta hem! Quicktime är oftast nödvändigt med; jag ser filmer från kamera med det. Å mp4-format på filer. Andra bra saker att ta hem? Hm. Avast antivirus, såklart.
Jag är kass på det rent praktiska med dator å så, finns säkert andra bra saker.

Datorer SKA fungera och kan den inte göra det jag vill ska den föreslå SJÄLV vad jag behöver eller beskriva steg-för-steg vilken port i brandväggen som ska vara öppen å stängd, diskfragmentera själv å frilägga mer minne med att ta bort temporära filer å sånt... Vidare SJÄLV säga vad som kan vara felet då trådlösa nätverket krånglar eller om jag borde starta den i felsäkert läge å allt det där... Stön!

Bra design = smart design. :)

Anonym

Jävla skit, ser inte om min kommentar blev postad, den är borta just nu i vart fall. Tack, blogg,se! ;) Skriver nytt, kanske den andra poppar fram senare. Morr.

Program; VLC Media Player (som ovan sa), Quicktime (en del kameror behöver den för att visa filmer, samt så ser jag mp4-filer i det) och såklart Avast Antivirus. Kan väldigt lite om det praktiska om både hård- och mjukvara. Datorer ska liksom bara fungera, föreslå själva vad som kan vara fel eller vad jag behöver, osv osv

Men himla kul med en ny burk!! :D Hoppas ni blir goda vänner.

Svar: Sådär, nu vart den också publicerad.
Stjärnstrålar

Tiger, ishavet

Ja, och nu tog den inte med min signatur heller

* STABS BLOGG.SE *

Det var jag, M vid Ishavet, som kommenterade ovan. :)

Svar: Hahahaha. Misstänkt spam står det. Nu får du ta och sluta spamma min blogg. Så det så!"=P
Stjärnstrålar

Linda

Men asg!!
Jag ser din andra kommentar när jag loggar in, men blogg.se tycker att du spammar mig.