Måndag

Milda makaron vad jag svettas.. Det är lite jobbigt att släpa fläsket iklädd skoteroverall genom två decimeter nysnö.
Till stallet, fram och tillbaka mellan hage och stall minst 10 gånger, ibland med skottkärra, på promenad med Mayan och Skorpan och så hem igen. Plus alla de vanliga stallsysslorna.
Nu först, precis när jag kom innanför dörren så kom plogbilen.
Det känns som att jag har fått ett ganska bra träningspass idag måste jag säja. Jobbigare än de flesta zumbapass.
Puh!!
Känner mig lite nyttigare idag, varit  hos hästarna mer än 4 timmar och grejat på. Bara hoppa i duschen, göra lite middag och slappa med gott samvete framför tv:n.
 
Mayan fick sista slurken metacam igår, den är smaskens tycker Mayan, och hon uppvisade igen smärta idag. Hoppas det håller i sig när allt smärtstillande gått ur kroppen. Måste googla på hur lång tid det tar.
Kanske vi kan ta oss en ridtur imorgon om hon är lika glad och nöjd som idag.
 
 
1 kommentar
Anngelica

Svettades också som en gris igår med skoteroverall, idag blev det mjukisbyxor ovanför långkallingarna och "vanlig" jacka. Mkt bättre! :)