Helikopterdrake

Ja visst blev det en ridtur med Mayan idag, i solsken dessutom. Jag satt där på hennes rygg och tänkte att för några år sen då hade jag aldrig ens funderat på att rida efter att hon stått i två dagar, då hade hon antagligen mest flippat runt. Så jag startade alltid en "vila" med att rasta av henne som handhäst eller framför vagn minst en dag innan ridning.
Jag känner mig alltid tryggare bakom häst än på häst, det gör liksom inte lika mycket om dom skulle hoppa lite, dessutom så har fd travare en tendens till att lägga energin framåt i vagn istället för uppåt eller åt sidorna, vilket alltid känns bättre när man inte är så himla kaxig på hästrygg.
Hursom så var hon ialla fall väldigt pigg och i början gick det inte att trava, tant bara låg på och skulle bara dra iväg eller satsa på galopp och jag är inte alls stark än känner jag, så jag hade svårt att hålla ihop henne, det blev mest fladder. Vi körde lite trav skritt övergångar innan jag lät henne galoppera av sig lite.
Sen på hemvägen blev hon luftburen två gånger för att sedan stanna och drakblåsa.
Men visst, jag förstår henne, skogstrollen har jaktsäsong på röda små travare just nu.
 
Sen tog jag ut Leffe och Stråla tillsammans med Ida och Dagg på en skritt tur i byn.
 
Varit i stallet i 5.5 timmar idag och glömde såklart min frukt hemma så det resulterare i grinig matte på slutet.
 
Det märks att Ebba inte är frisk, men det kanske jag inte borda ha väntat mig heller, oron kryper omkring men hon är ändå uppe och skuttar lite emellanåt. Hennes vän Bobbe har varit och hälsat på och hon blev jätteglad när dom kom men inte orkade hon leka.
Hjärtat.
Kokar mera mat åt henne just nu, ris och torsk är vad som står på menyn nu det närmaste.
 
Imorgon ska jag ge mig ut och rida Strålan, måste få bort dom här hjärnspökena som växer i mitt huvud.
 
 Förresten, det här var ju bland det roligaste på länge:
http://www.ketchupmamman.se/2013/01/we-shall-overcome-funkar-ju-alltid-har-jag-hort/#comments
1 kommentar
Ord & inga visor!

Den kom fram så spar på dina tårar du ;-)
mvh/Q

Svar: Vilken tur =)
Stjärnstrålar