Nervös

Nu är det iaf bokat tid till den 7/1 för Stråla.
Valde Norrbottens hästklinik och blev glatt överaskad då dom i telefon bad mig ta med sadel (fast nu har ju Stråla ingen sadel) så att vi kunde se henne riden. Bara där. Det har dom aldrig någonsin sagt eller bett om då jag har varit på bodentravet, före detta ATG, och där har jag varit mycket.
Jag har tyvärr lite aversoner mot den kliniken då det oftast bara ska böjas och sedan springas rakt fram för att sen spruta i leder. Nu generaliserar jag väl en del och det kan ju ha blivit bättre men...
Nej, jag minns när jag var där med Ragge och han hade konstaterat stora pålagringar i knät och dom skulle ändå envisas med att böja honom (!!!) och sedan var arga på honom då han inte stod still (stegrade för att gjorde så ont).
Usch. Jag får ont i magen av att jag inte sa ifrån, det hoppas jag att jag hade gjort nu.
Nå.
Jag är väldigt glad över att vi har fått en till hästklinik här uppe och jag blev även rekommenderat av ET:n att åka dit.
Nu är det bara hålla alla tummar och tår som bara finns för att dom inte ska göra något fynd.
2 kommentarer
Tiger

Bra känsla för kliniken, flott. Faktiskt varit med på några travhästveterinär-grejs på några travbanor och av det lilla jag såg var det precis som du beskrev. Tsk.

Gå på magkänslan. Du känner Dina djur bäst. Jag hoppas det inte visar nått på undersökningen och att du får gott bemötande och finner utmärkt kompetens på kliniken.

Therese

Här håller vi tummar, tassar, hovar och tår att om dom hittar nått på Stråla att det inte är nått jätte allvarligt.
Men vi ser ju helst att dom inte hittar nått.
Lycka till!