Lite småkyligt

Jag börjar faktiskt fundera på om det ändå är något brutet i min fot. Den är fortfarande rätt svullen och öm, inte lika lila gredelin men definitivt i en mer blågrön ton än den andra foten.
Nåväl, inget att göra åt ändå.
 
Det var lite bitigt i kinderna idag, vinterns första -20, när det dessutom blåste lite så nöp det som fan. Men annars har jag inte frusit nånting. Konstigt, förra året tyckte jag att det var så jävla jobbigt med kallstall och där var det ändå oftast varmare än ute, nu är den enda skillnaden att det är lä, å jag fryser inte. Skumt, men jag är nöjd.
Mayan däremot, hon frös minsann trots sitt 4oo grams täcke =/ Typiskt. Då kände jag att jag ändå borde satsat på ett 500 grams minst. Nåväl, ett extra täcke på så blev hon snart varm och nöjd.
Ja då får alla förståsigpåare säga vad fan dom vill, Mayan behöver vara VARM, och huttra ska ingen häst göra imo.
 
Tog ut ponnyhästar på promenad, superpigga ponnyhästar =)
Och Holly, hon har blivit så himla tuff och social, det är jätteroligt
 
 
 
 
 
Här stod Mayan på höger sida om mig och Stråla på vänster.
Ingen rädd liten skit som man inte får ta i och som sparkar åt höpåsar nå mer inte.
Jättekul som sagt.
 
Tog och klättrade upp på Leffe och hade Mayan och Stråla i snöre och tog en kort skritt tur, var och kollade läget på ridbanan bara om man skulle kunna använda den imorgon.
Pigga allihopa.
 
Igår körde jag en tokpigg Stråla med en tokpigg tant i snöre. Fast nu kändes det mest som att hon var just pigg och inget annat. Stod stilla när vi gjorde halt (för det mesta) och så. Kanske inte helt tipp topp då hon gärna la sig i tömmen emellanåt å så men ändå godkänt.
Svettiga och välrastade.
 
 
 
Alltså jag vet, jag gillar inte när folk skriver så där och inget mer jag måste bara få ut lite ur min hjärna så det inte kokar över.
Men vi får väl se, kanske är det nått bra.
 
No photos please
 
2 kommentarer
Chricko

Köpte inte du ett Rambo? Till de finns det ju. Ett extra foder på hööks så kan du göra det täcket du har ännu tjockara

Svar: Ja just det. Det kanske jag får satsa på till nästa säsong då, nu finns det inga pengar till ett sånt också.
Stjärnstrålar

Johanna

Hur var ridbanan?