Halleluja!

Vad fint ridunderlag det var trots att det varit plusgrader.
Mayan var superfin och hade ett jättehärligt gung i kroppen hela passet, hon blir ju lätt symaskinig och pinnig annars men inte idag. Hon kändes stark och fräsch så jag kanske red på lite för mycket för hon blev ganska trött på slutet och började hänga sig i handen. Men då gav jag mig och så skrittade vi bara hem. Och hon skrittade lugnt om än raskt utan att sjåa på. Kors!
Vi hann med en hel del trevlig galopp supermysigt! Körde lite skänkelvikning, lite öppna och sluta samt skritt trav övergångar. Mycket fin tjej.
 
 Förra vintern
 
Efter den ridturen så var jag så trött så trött, före var jag mest bara psykiskt trött, efter ridning med den vanligen inkluderade promenaden så var jag så trött i kroppen också.
Filurade lite på vad jag skulle göra med Stråla men jag tog och lånade Ivans spark och sparkade en sväng.
20 minuter blev det med en massa skritt trav övergångar och Ebba hängde glatt på.
Det var trevligt, Strålan var duktig.
morgon kanske jag skulle ta och våga mig på att prova klättra upp på henne igen.
0 kommentarer