Jamen kära lilla mamma då...

Gårdagens pass fokuserade vi på övergångarna skritt trav och att ha en väldigt långsam samlad trav. Stråla var som vanligt kvick som fan att ta avsaktningarna, jag behöver verkligen bara tänka s gör hon, och hon gjorde det bra också. Däremot så behöver vi träna på igångsättningarna.
Nu var det svinvarmt och hon var ganska seg, lyssnade lite halvdåligt men ibland fick vi till det riktigt riktigt bra. När vi fick den riktigt fina traven så fick jag dock jobba en hel del med mig själv för att hålla igång traven i precis det läget.
Det roliga var att hon flera gånger när jag skulle starta så bjöd hon på galoppanslag. Jag gjorde lite för mycket och hon, ambitiös som hon är satsade på galoppen. Så jag fick hjälpa henne lite med ssss ljudet för att hon skulle tänka trav istället.
Även om det blev fel så är jag så glad att hon är så ambitiös och positiv. Där kändes det som att min rädsla för att galoppera släppte. När hon fått nya fina fötter, då ska vi testa på riktigt.
 
Mamma kom dit och fotade lite, hon är mycket min mamma men någon fotograf är hon icket.
Till hennes försvar så fick hon fota med min smartfån och hon är inte känd för sina tekniska kunskaper. Men hon lyckades bara få till 11 bilder i rörelse varav två var skritt på lång tygel. Ah... mamma..
Den här var tragiskt nog den bästa
 
Om man hade sett nått så syns det att hon iaf använder magmusklerna. Även om det även ser ut som att jag sliter henne i munnen.
Fick några uppställda bilder som jag ändå vart någorlunda nöjd med.
Glad och nöjd med fina häst som är jättetrött. Sen försöker vi ignorera att vi är två fläskfior.
 

Sen filmade hon lite också och lyckades få ihop tre filmer på 2, 4 och 9 sekunder vardera. Nicely done
 

Småtrollen är hungriga
 
 
 
 
Den här hästen är så galet snygg så jag tror jag dör lite
Jag har verkligen fastnat för honom. Han ser alltid så glad och positiv ut också.
 
 
2 kommentarer
Johanna

Bra gjort mamma! :)

tiger, ishavet

Haha, VET! Min mor fick uppdraget att fota nån bild på mig med smartfån och tja. Vet inte ens hur man INTE kan få en enda skarp bild? Fått kasta allt.
Jaja, you live and you learn. ;)