Storm!

Jamen herrejävlar vad det blåser, skulle ta in en kärra spån i stallet men spånet blåste bort innan jag ens fått det i kärran. He va int lönt.
Jag tänkte om jag eventuellt måste ta in nån över natten, Mayan är ju så jävla taskig och släpper inte in Leffe i vindskyddet när det är riktigt kasst väder, då står hon själv mitt i öppningen och håller koll på sitt kungarike. Kärring!
 
Har i alla fall varit ut och kört tant (då fick Leffe passa på att stå i vindskyddet) som var rätt lugn trots blåsten, tre gånger blev det jämfotahopp med galoppsprätt. Körde först en runda där hon fick springa av sig lite sen tog vi en skritt runda med Stråla och Skorpan bakom.
 
Har även hackat och skottat i Strålas å Daggs hage för att leda undan vatten och helst att det rinner bakåt och inte fram till grinden. Nu börjar det bli smålerigt där, imorgon skulle det regna så... Urk.
Ja fyra timmar går fort.
Nu, palt =P
 
 
2 kommentarer
Ann

Haha.. Är så trött nu men bilden av en sur Mayan vaktandes ett vindskydd var sjukt kul ;) Kan riktigt se surstominen!

Svar: It´s MINE!!
Stjärnstrålar

Camilla Danielsson

vad taskigt av damen.. Men djur är ju så där att dom svagaste får inte var med!?!

SV: ja jag har några jag läser som inte är stor bloggare heller som sitter och skriver på det viset hela tiden blir så less.. Låt bli att skriva nått över huvudtaget då