Stackars lilla Mayan

Ja lektionen men Mayan var toppen, hon var jättepigg och glad och ganska mjuk redan från början men på slutet var hon riktigt fin alltså. Ah.
Jag vart dock väldigt trött efter 45 minuters trav. Hej kondis. Dessutom så har jag på senaste haft så satans ont i knäna och det vänstra bråkade en hel del plus nacke och axlar så på slutet kunde jag inte riktigt njuta av att rida utan tyckte bara det skulle ta slut.
 
Nu på kvällen har jag varit ut och ridit Stråla. Inte alls speciellt nervös idag utan det kändes tryggt. Däremot så tror jag att Stråla var lite orolig att det skulle göra ont. Hon spände sig lite just då jag satt upp och gick sen ganska stelt första biten. Men sen klev hon på bra, slappnade av och var så där kolugn som min Stråla ska vara. Skrittade på långa tyglar och mös. Korta tyglar och jobbade lite lätt med ställning. Tog trav i 100 meter.
Förutom att det är sjuk balansträning för min del så känns det efter den här ridturen helt okej att rida barbacka ett tag. Fina häst.
Mm, jag är ändå van att rida barbacka en hel del men Stråla är så unghästig och ormig i kroppen så det är ganska ostadigt. Men vi ska bli stabilare.
 
Sen avslutade jag dagen med att göra Mayan illa.
Ja men vad fan vilken ångest, stackars stackars lilla gumman.
Skulle ge dom kvälls hö och hon var lite för påflugen och skulle ta hö från min hand så jag vifftade till med armbågen och träffade henne rakt i ögat.
Väldigt tydligt störd och hon ville inte riktigt låta mig titta sen heller, inte för att jag varit elak utan för att det var obehagligt. Försökte lysa med telefonen men då knep hon bara igen ögat hårt. Tog in henne i vinskyddet och kollade och det rann massor och hon såg lite svullen ut. Däremot så verkade hon i alla fall inte ha tappat synen och det var bara genomskinlig vätska som rann.
Ja men herregud lilla gumman. Åååh.
 
Ögon är nog ändå tåligare än man tror men ont fick hon ju.
=,(
 
0 kommentarer