Bostadshistorien

Ja men så här var det.
Min moster äger en stor vagn, 10 meter lång, med två rum och kokvrå som hon och hennes familj bodde mycket i för länge sedan.
Den skulle jag få ta gratis och bo i. Problemet var att den finns i korsträsk utanför älvsbyn och skulle då fraktas med ett husflyttbolag till siknäs utanför kalix. Själva frakten skulle bli ganska enkel och billig det var bara det att när det väl kom till kritan så fanns det tydligen ingen som kunde få upp vagnen därifrån den står till vägen så den kunde lastas på. Den står vid en sjö, precis brevid en båtboda och har under åren sjunkit ner väldigt mycket i sanden.
Så tydligen var den: för nära bodan, för nära sjön, för djupt ner i sanden och utan drag...
Det kanske kunde ha gått men ingen kunde garantera det. För stor risk och för mycket pengar för att det skulle kännas lönt att prova.
Så var det med den saken.
 
Hursom så var jag till banken idag och fick mitt lån.
Hajjeluja!
Tack Ida för tipset om fantastiska Kerstin på swedbank i råneå.
Nu är det bara hålla alla jävla tummar som det bara går att jag får den husvagn jag har mina ögon på. Den skulle nog vara en god bostad åt mig ett tag.
Sen har jag mina ögon på en bil också, den jag spanat på tidigare hann såklart försvinna.
Men det är verkligen vad jag behöver just nu. Något att bo i och en bil som fungerar.
Snälla gudarna låt mig få det...
4 kommentarer
Johanna

Håller tummarna

Ida

Som sagt, lite flyt nu tack!

Linnea

Hoppas verkligen det löser sig nu! Kram

Dunder&Jag

Vi håller tummarna att det löser sig!! =)