Vila

Hästarna råkade få 5 dagars vila då det vart ont om tid och lust några dagar. Nu är dock lusten på topp igen och Mayan fick komma ut på långprommis idag tillsammans med Skorpan.
Jag är för att ALLTID börja lungt när dom har haft vila längre än 2-3 dagar. Ju lngre vila, desto längre igångsättning. Mycker viktigt.
(Förstås mindre viktigt nu när dom går på lösdrift i stora skogshagar och rör sig en del trots att dom vilar. Men det är ändå bättre att vara lite för försiktig än att dra på sig något onödigt.)
Jag beslutade mig för att ge Stråla lite mer helvila. (Även om jag känner mig jättesugen på att sätta igång med henne också) Tänk på att hon är ung, ingen stress, helt enkelt. Extra viktigt för en unghäst att få vila både kropp och knopp emellanåt.
Undrans vad vi ska hitta på imorgon, jag och Maysan.
Jag gnäller inte men det finns nackdelar med allt och nu har det ju varit sol och minusgrader ett bra tag vilket är underbart men tyvärr gör ridunderlaget uselt. Tack och lov fick dom på sig brodd i tisdags iaf men hårt och knöligt är det.
Tänk om bilen skulle funka så jag bara kunde packa in häst i transport och åka till ridhuset. Det skulle ha varit guld.
 
 
Ha ha, Lilleman ligger på dörrmattan och sover. Gullet.
Han önskar så att han skulle få gå ut lite. Och det ska han få bara jag hittar igen hans koppel.
Han är ändå fruktansvärt duktig på att vara inne.
 
Att ha internet är inte alltid en fördel. Jag fastnar så fruktansvärt lätt.
 
1 kommentar
Johanna

Underlaget är verkligen trist, tänkte ta mig till ridhuset imorgon jag.
Vad felas bilen din?