Slick på bananen

Puh! Vem behöver gå på gym när man kan langa höbalar och bära vatten osv osv.
Vilken underbar högubbe jag har som kommer hit med ett jättelass med hö. Jag fick ju bära in dom själv men det må ju vara det minsta jag kan göra.
Mycket hästmys idag. Älskade hästapållar. Aktiverat Mayan lite, tänkte rida imorgon. Fortfarande lite trist med underlaget men det vankas regn mot tisdag så jag tänker inte klaga så länge solen skiner.
Däremot så börjar jag få lite panik kryp i kroppen över att bilen inte funkar. Nästa helg ska vi ju på kurs jag å Strålan, polishäst kurs, å det måste betalas även om vi inte kan komma, men jag vill verkligen åka.
Plus att det hade varit superkul att åka till ridhuset.
För att inte tala om hur jävla less jag börjar vara på att promenera. Ha ha, vilket ilandsproblem, jag behöver ju dessutom verkligen röra på mig men tidiga morgnar eller en del kvällar hade det varit så jävla skönt att kunna ta bilen.
Men jag ska inte klaga, jag får skjuts dit jag behöver och jag har fått låna bil två gånger, så egentligen så går det ju ingen nöd alls på mig.
 
Ååååh, nu bakar dom Napoleonbakelser på tv, dom är ju hur goda som helst. Gah!
Hela sverige bakar. Fy vad äckligt att vara domare i den tävlingen dock. Provsmaka så jäkla mycket slisk. Kräk. Speciellt i början när det var så många deltagare.
Men en Napoleonbakelse kan dom få skicka till mig.
 
 
BTW "Jaha, han ligger och slickar på bananen" är nog den knasigaste meningen som jag har sagt till mig själv.
3 kommentarer
Johanna

Vad roligt att ni ska fara på polishästkursen, det blir säkert kul :)

Marie

Men rackarns bil :P Är säkert en rolig kurs att gå, jag såg Utter "uppträda" i Södertälje en gång och blev nästan starstruck när man fick klappa honom(hade ju läst om honom i min häst;)

Tiger, ishavet

Kanske i-landsproblem, men inte desto mindre ett problem för Dig! :/

Jag har ju varit utan bil nu i snart 4 år och nu börjar jag bli less. Å jag har ju "bara" ett jobb jag måste ta mig till var dag (promenerar ju ca 40 min enkel väg i mycket omväxlande miljö) och med mängden dagar av skitväder värderar jag snart en bil. Eller kanske en 4-hjuling, billigare här. Du behöver ju din bil!

Tycker kursen sedan tidigare låter jätteintressant, såKLART du ska dit! Passa på!

Å hahaha, slick på bananen??

Tack för fina ord hos mig. <3 kram