Myrslok

Jag har varit uppe i siknäs hela helgen och sovit i sadelkammaren. Ha ha. Jomen det gick bra det med, vi har haft det himla mysigt jag och Ebba. Lite jobbigt bara när tuppen började kuckelikua kl 4 på lördagmorgon...
 
Det är så jäkla skönt att kunna ta in hästarna i stallet och pyssla om dom. Låta dom stå inne och torka upp lite i pälsar och framförallt fötter. Hovarna blir ju som stinkande svampar av att stå i väta och lera hela tiden. Urk.
fredagnatt fick dom faktiskt sova inne också. Mest för att matte skulle må bättre men visst tyckte dom att det var trevligt att vara inne från ösregnet men ännu skönare att komma ut på lördag morgon igen.
 
Stråla hon har inte riktigt koll på det där med att stå i spilta
 
 
Hon står och hänger i grimskaftet och står utanför med bakbenen.
Jag fattar inte vitsen..
 
 
Rännan ska ju inte vara kvar.
Hon fick iallafall stå där för att träna på det. Mayan fick gå till en box och Holly fick ta ena spiltan
 
Ha ha. Gulleplutt.
 
Marie från trömsö sa nått om att Ebba kanske har ont, att det är därför hon inte gillar att åka bil mer. Jag pratade även med Paula på Älvdalens hundhälsa http://www.alvdalenshundhalsa.se/ om det och även hon sa att det kunde bero på smärta.
Tanken har slagit mig och det låter logiskt.
Jag är dock relativt säker på att det inte är ett nytt diskbråck vilket oroade mig lite men hon är krummare än vanligt och mkt öm. Bilresorna är värre på guppiga vägar. 
Har bokat tid för behandling hos Paula.
En kväll så åkte vi till idas mamma i grannbyn då fick Ebba sitta i min famn och jag kunde klämma fast henne mellan mina ben och armar så att hon kunde slappna av i kroppen och slippa spänna sig i kurvor och gupp.. På hemvägen var hon helt avslappnad och lugn.
Måste försöka fixa något i bilen så Ebba kan ligga stadigt och slappna av.
 
 
Stilstudie på Skorpan som tigger sourcream and onion ringar
 
Jag funderar på om hon har varit myrslok i ett tidigare liv
1 kommentar
Tiger vi Ishavets Port

Härligt att sova i stallet, så mysigt! Kan du bara inte inreda en liten hörna i sadelkammaren?? ;)

Ebba, ja. Kan vara så enkelt att hon är stel och får värk av att parera. Kollat upp att hennes tandlossning inte påverkar brosket i kroppen? Har för mig att det kan finnas en viss koppling mellan tandlossning och uppluckrat brosk (är nog en viss genetisk variant av tandlossning) men värt att kolla upp.
Ebba är ju till åren och gamla hundar kan ju, helt naturligt, få pålagringar och förslitningar, bli känsligare för kyla och fukt. Prova kanske ge henne Glucoseamin? Bara inte kombinera med NSAID, så går hon på tex metacam/rimadyl är d ingen bra kombo. Men det vet du säkert redan. :) Fint med lite extra vård hos Paula i vart fall, fina Ebban! <3

Myrslok for sure, haha!
Fint att ni flyttat, bra för mattehjärtat då jag förstått att de regnar som fasen hemma nu för tiden.
And, oh, Sushi is the shidd. ;P

Kram