Tuppkrupp

Snabb blogg med superkass internet uppkoppling. Men än dock internet. Woho!
Sjukt less på att inte riktigt ha nånstans att bo. Att sova i sadelkammaren är inte direkt nå att längta efter, sover "hemma" i friggeboden mest.
Sadelkammaren nu i natt men det sliter som fan på kroppen och på humöret. Ja tror jag nackar den där tuppfan snart. Det gör desutom djävulskt ont att ligga på bara en madrass, jag är ju prinsessan på ärten å behöver mjuka grejer.
Oh well.
Är ut med hästarna på turer och undersöker vägarna i siknäs. Tyvärr har jag hittils hittat mest grusvägar som visseligen är fina men ömmar för mycket för Strålan att gå på, eftersom ja drog bort bakskorna på henne. Funkade ju bra i brändön med alla mjuka sandvägar. Som tur är kommer hovis på torsdag och dundrar på järnskor på kusan så hon kan gå ordentligt igen.
När jag kom upp igår så låg Skorpan och sov i vindskyddet som jag har byggt. Då blev jag lycklig i hjärtat.
1 kommentar
Johanna

Hoppas det löser sig med boende! Det finns inget att hyra i Töre då?