Första snön

Ja jäklar vad det har snöat idag. Årets första snö, jag brukar alltid bli glad när den kommer men i år så har jag inte riktigt hunnit med, det har varit så varmt så man har glömt att det nästan är vinter.
Blev en ridtur idag iaf tillsammans med en tjej som eventuellt ska börja rida nån av alla våra hästar. Idag fick hon prova Mayan och tyckte att hon var en trevlig tjej.
Lite halt var det men det gick bra ändå, skritt och lugn trav.
Jag red Strålan som skötte sig riktigt fint, förutom lite hopp när vi skulle trava på hemvägen.
Igår red jag unga fröken barbacka på ängen nedanför huset och hon var skitfin mesta tiden, fick en knäpp och såg något spännande så hon var tvungen stegra lite men lugna ner sig och fortsatte vara trevlig.
 
Jag längtar till på torsdag då hovslagaren kommer och sen till på tisdag då jag ska besikta transporten. Galet spännande.
Går den igenom så ska vi börja åka till ridhuset.
 
 
Det är mycket som är spännande nu. Det händer en massa intressanta saker i mitt lilla liv. Det är både roligt och ibland jobbigt.
 
Nått som är lite för spännande är att pendla mellan Siknäs och Brändön med sommardäck...
1 kommentar
Marie

Men hallå vad hör jag?! Det låter ju helt kanon, har du någon aning vad det är för typ av nät dom köper??