Bus i hatten

När Mayan går som handhäst bakom vagnen så kan man väldigt lätt börja fundera på om kanske ändå inte mår riktigt bra, hon ser så uttråkad ut och sackar efter å så. Men så fort jag klättrar upp på henne för en ridtur så blir hon skitglad. Det är så jäkla roligt.
Idag var hon galet busig tanten, stora härliga kraftfulla galoppsprång med hopp och bock och öronen spetsade hela tiden. Jag kunde inte annat än skratta och bara njuta.
Dock så vart det nog lite väl mycket bus under hatten för på hemvägen var det bara sprutti bangbang på tant så då var jag tvungen att ta fast henne lite och vara lite seriös en stund.
Men oj så roligt det var. Härliga Mayan!
 
Det är en väldigt backig by det här, jag kommer att få grymt vältränade hästar.
 
Strålan är också lite stollig fast inte på ett lika roligt sätt som Mayan. Kör henne mest då håller hon sig lugnast.
I förrgår red jag och hittade en mycket trevlig ridväg, fröken såg dock spöken överallt och en stund var hon bara i gasen och tacktade och tjaffsade. Då tog jag henne i en ganska tvärande öppna och lät henne tjorva på där tills hon själv kom på att det var lättare att ta det lungt.
Nå, det ska väl bli nån orning på henne också så småningom.
 
Barnvaktat Edwin idag och jag säjer bara puh! Det är ett helt litet träningspass bara att klä på en galen unge som sprattlar å lever rövare. Ho ho.
Å nog är det skillnad på att promenera med barnvagn. Hej å hå.
1 kommentar
Johanna

Härligt med pigga åldringar :)