Gräset växer

Finaste hästen var inte så där knaspigg som jag hade tänkt mig utan precis helt lagom. Perfekt.
Underbara hästen svarar på minsta lilla förändring i min kropp och vi "dressyrade" lite som vanligt, nu kan jag liksom inte inte göra det och bara slarvrida, men ibland blir det bara korta bitar och det är egentligen aldrig några stora krav och stort allvar utan bara skithäftigt att hon så lätt gör allt jag ber om.
Vill rida mer lektioner så jag fått bättre ordning på min kropp och kan göra hästen rättvisa.
Jag börjar vara så fruktansvärt borskämd med Stråla.
Jag är lite små sur över att jag har betalat för ridbanan och inte kan använda den. Men snart kanske. Tills dess får vi traska på i skogen nu när skogsstigarna äntligen har tinat fram. Super roligt och nyttigt för hästarna att gå i skogen å lyfta på benen.
Har bytt däck på bilen och hämtat ett lass hö, nu ska jag snart ta ut resten av hästgänget också. Plus att Leffe och Stråla har fått smaka på årets första små grässtrån. Å vad det luktar gott.

1 kommentar
Johanna

Ja verkligen, foton & filmer är kanon för att få en bild på den känslan man har.