5:e maj

Idag kan man verkligen inte klaga över veligt väder. Total snöstorm hela långa dagen. Perfekt inneslapparväder med sjuklingen Ebba som först nu börjar vara något piggare. Det tog på damen det där, inte konstigt alls egentligen fy satan vad ont det ska göra i munnen. Hästarna höll på att frysa ihjäl, inga vinterpälsar kvar som skydd, stormar rakt in i hagen utan en möjlighet till lä, blötsnö som letar sig in överallt, dom frös så dom hoppa hela gänget.Trots täcken, så dom fick gladeligen komma in i stallet redan vid tre idag. Ingen motion av dom idag tyvärr. Igårkväll pumpa jag däcken på min cykel och tog en tur till byn med Stråla. 20 minuter in så exploderade bakdäcket och höll fullständigt på att skrämma skiten ur mig. Stråla bara hoppade till lite, hon är verkligen cool den hästen.
1 kommentar
Gulledig

Haha, jag ser det framför mig pang! tur som sagt att hon är cool =)