Satan vad det gick!

Idag kunde fröken minsann ta galopp hur simpelt som helst, från skritt även, men så blev det även uppvisning av en serie krumsprång som matte aldrig varit med om förut.
Vi red ut med M och Mayan, först red vi över över sundet, plaska i vattnet, skritt och trav, det var lågvatten så sanddynerna var framme och underbart väder. Mycket mysigt.
Jag hade planen att rida helt kravlöst utan förväntningar
Sen tog vi en extra runda och skulle galoppera lite varpå Stråla fattar en super fin galopp men strax därpå lägger hon av tre rejäla bocksprång, det händer ju att hon bockar lite ibland så det var inte mer med det även om det var rejälare grejer den här gången, men sen när hon rullade på i galopp och jag skulle klappa henne lite så passade hon på att dra på och springa om Mayan och där tror jag att det tände till rejält i fröken för då kom det några till bocksprång och ett häftigt hopp åt sidan.
När vi sen skulle prova galoppera igen då fattade hon från skritt nästan innan jag bett henne och tredje gången, då var det bara hålla i sig för för då stoppa hon ner skallen och bockade utav bara tusan.
Visst var det lite småläskigt och jag fick iiih:a en hel del men jag blev faktiskt inte speciellt rädd, det var tvärt om rätt kul. Bara så att jag tror jag tar bett på nästa gång (vi red bettlöst idag) så jag kan hålla upp hennes huvud ifall hon tänker sig på samma sak igen.
Tur hon har lång man som man kan greppa tag i. Tjohej!



Annars har jag och Ebba varit i siknäs och hälsat på.
Bland har vi besökt veckans allehandas gårdsloppis: http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.10150893411399495.422326.205730264494&type=1
och såklart snackat en massa goja med Edwin, den galna ungen.
0 kommentarer