Korsträsk

Idag har jag och mamma varit på besök hos moster uppe i korsträsk. I hennes "stuga" (större än många vanliga hus) Jag älskar att vara där, det är så mycket min barndom och min älskade mormor och morfar som alltid spenderade sommrarna där. Å så är det så vackert
 
 
 
 
 
 
 
 
Ebba är ju också väldigt förtjust i mosters hund, en härlig liten Dansk-svensk gårdshund, mycket trevlig filur. Dom leker väldigt bra tillsammans.
 
Fast han bara är ett år och Ebba snart nio
 
Och så vilar dom bra tillsammans också, Ebba och Ebbe
 
När jag kom hem blev det en tur med gammelhästarna i skogen och vi konstaterade att det fortfarande är fullt med vatten i lilla sandtaget (!!) brukar det aldrig vara så här långt in på sommaren.
 
Sommar å sommar för den delen. Snart juli och man måste ha dubbla tröjor och jacka och fryser ändå.
Bah!!
Inte ens jag som inte ens gillar värme är nöjd.
0 kommentarer