Prinsessan på ärten

Home sweeet home, (även om det bara är ett tillfälligt hem) så underbart att vara hemma, igår hade jag grym hemlängtan, 54 timmar på raken på jobbet blir lite väl saftigt. Jag har dessutom jättesvårt att slappna av och sova på sov pauserna, dels är det inte min säng med Ebba och Lilleman i dels så är det sånt jävla liv jämt.
Jag är verkligen ingen stadsmänniska. Gräsklippare, traktorer, vedflisar, skator som hoppar på plåttaket och diverse andra lantljud stör mig inte alls, men folk som gapar, spelar hög musik, åker förbi med dundrande bilar med dunkande bas och tiningsbudet som smäller i brevlådan, det stör mig som bara den.
Å så är jag ganska kräsen med säng. När jag la en tredje madrass i sängen här i friggebodan sa pappa: "Men är du prinsessan på ärten?!" och det är jag verkligen. Det kommer jag ihåg att dom hade roligt åt när jag var på rehab i boden också. Precis samma sa dom, Prinsessan på ärten.  Det är bara det att jag får så satans ont i kroppen annars, det är inte roligt när man vaknar och bokstavligt inte kan röra sig..
Sen har jag andra krav så som att sängen måste stå mot en vägg, annars trillar jag ur (jajjamensan) och så måste jag ha minst 4 kuddar som jag bökar runt med och pallar upp kroppen åt olika håll.
 
Hursom så var det så satans skönt att komma hem igår natt och få sova med Ebba och Lilleman och idag har jag varit hos hästarna i 5 timmar och bara myst. En rejäl körtur med Stråla där hon fick jobba ordentligt och en jättemysig ridtur på Leffe med Mayan baki.
Skorpan har fått vara lite nu när jag jobbar så här mycket, nån måste ju tyvärr stå tillbaka lite.
 
Den här veckan ska jag bara jobba 60 timmar.
 
Min fina prins
5 kommentarer
Linnea

Jag är kär i Leffe

Linda

Det förstår jag han är speciell. Det är jag med.

Linda igen

Jag har förresten inget lösenord till din blogg. Om du vill ge mig det. Jag har ju varit utan dator så länge så en del blogg läsande har hamnat rätt efter.

Marie

haha fråga på, inte är jag någon hönsexpert men kan jag svara så gör jag det:) Spännande, vem var det du hälsade på? Muskus som by sträcker sig runt hela sjön så¨det är inte så konstigt om du inte ser oss, hästhagen och djurens syns nog inte från vägen:)

Linnea

Självklart får du lösenord. Trodde du hade det. kan smsa det :)